T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KİLİS / MERKEZ - Gülten ve Ömer Ünlükahraman Anaokulu

ERASMUS+ OKUL ÖNCESİNDE ETİK DEĞERLER PROJEMİZ

PROJEMİZİN AMACI HEDEFLERİ VE ÇALIŞMA TAKVİMİMİZ

ERASMUS+ PROJESİ: ‘OKULÖNCESİ ÇOCUKLAR İÇİN ETİK DEĞERLER’

1 PROJE HAKKINDA

     Etik değerler eğitimi okul öncesi çağlarından itibaren başlamalıdır, fakat anaokulu müfredatı bu konuya hemen hemen hiç değinmemektedir. Karşılaştırmalı bir okul öncesi etkinlikleri araştırması genç cocukların inşaat oyunları, oyuncak oynama, kitap okuma, kumlukta oynama, oyun ekipmanı kullanma, dil, iletişim, resim/yaratıcılık, sağlık ve fizik gibi etkinliklere dahil olurken özellikle etik ve sosyal konular olmak üzere diğer konuların ihmal edildiğini göstermektedir.    (Kallestad J.H., Odegaard E.E. , http://psyjournals.ru/en/kip/2013/n4/66083.shtml).

   Projenin amaçları, okul öncesi eğitimde bir etik konular araştırması yapmak, çocukları değerlerle tanıştırmak için bir anaokulu etkinlikleri el kitabı oluşturmak ve öğretmen ve / veya veliler için eğitim / eğitim düzenlemektir. Araştırma çalışması teorik ve deneysel kısımlardan oluşur. İlki, okul öncesi eğitimde etik değerler üzerine eleştirel bir literatür araştırmasından ve birkaç anaokulu müfredatının karşılaştırmalı analizinden oluşur. Deneysel kısım,  okul öncesi çocuklarda ahlaki değerler araştırması(röportajlar), ve öğretmen ve ebeveynler üzerinde onların çocukları adalet, dürüstlük, empati, doğruluk, sorumluluk, minnettarlık, sabır gibi vazgeçilmez etik değerlerle nasıl tanıştırdıkları hakkında araştırma yapılmasını içerir. Anaokulu faaliyetleri el kitabı, öğretmenler ve velilere çocukları etik değerlerle tanıştırmada yardımcı olmalıdır. Proje ayrıca anaokulu öğretmenleri için de çeşitli eğitim programlarını analiz eder ve öğretmenlerin etik değerler bilgisini artıracak kurslar için ders programları hazırlar. Proje, öğretmenler için bir çevrimiçi eğitim kursu ve ebeveynler için kısa bir atölye çalışması sunmaktadır.

    Proje, farklı anaokulu müfredatı işleyen fakat okul öncesi eğitimde etik değerleri göz ardı eden üç kurum tarafından yürütülmektedir.

    Projenin ana faaliyetleri;  teorik ve deneysel çalışmadan oluşan geniş kapsamlı bir araştırma, etik değerler eğitimi için bir etkinlik e-el kitabı yayınlanması, anaokulu öğretmenlerinin eğitime dahil edilmesi gereken etik değerler için yeni bir ders programı ve çevrimiçi bir öğretmen eğitimi kursu hazırlanmasıdır.

    Projeyi yürütmede kullanılacak metodoloji başlıca, sosyal bilimler alanında geniş kapsamlı araştırma projelerinde kullanılan araştırma metodolojisidir.

 

   Projenin beklenen sonuçları anaokulunda bir etik değerler araştırması, okul öncesi alanda etik konuları dahil etmenin gerekli olduğunu gösteren okul öncesi öğretmenler için eğitim programları analizidir. Proje çıktıları ayrıca çocukları etik konularla tanıştırmak için bir okul öncesi etkinlikler el kitabı ve ders programları, ve öğretmenlerin eğitimi için çevrimiçi bir kurstur.

    Projenin beklenen etkisi katılımcı kurumlar(okul öncesi çocukları, öğretmenleri ve ebeveynleri) , diğer anaokulları ve anaokulu öğretmenlerinin eğitimi üzerindedir. Projenin en önemli kısımları İngilizce’ye çevirilecek ve web sitelerinde yayımlanacak ve bu şekilde yabancı anaokulları ve diğer paydaşların kullanımına sunulacaktır.

    Projemizin uzun vadeli potansiyel faydası etik değerler öğretiminin önemi ve anaokullarında başlaması gerektiği hakkında farkındalık yaratmaktır.

2 ORTAKLAR

LEILA, IZOBRAŽEVANJE IN RAZISKOVANJE, D.O.O.

    Leila Ltd ilk Sloven özel personel arama kurumları olarak 1989 yılında kuruldu. 1992 yılında ayrıca eğitim ve araştırma faaliyetlerine kaydoldu. Leila Ltd. işsizlerin eğitimi ve İş yöneticileri için orta ve lise sonrası akredite programı eğitimi için farklı programlar yürütmüştür. Leila Ltd ayrıca 1003 numaralı kayıtlı bir araştırma kuruluşudur.

     2013’de Eğitim Bakanlığı tarafından akredite olmuş anaokulu etkinliklerini takdim ettik. ‘La Petite Academy’ anaokulu 11 aylık ile 6/7 yaş arasındaki çocuklara bakar ve eğitir. Tüm ülkelerin vatandaşlarına açıktır. Anaokulundaki her grubun iki öğretmeni vardır. Öğretmenlerimizden biri İngilizce mezunudur diğeri ise hemşirelik ortaokulunu bitirmiştir. Ayrıca bir Montessori öğretmenimiz, pedagojik ve teknik müdürümüz bulunuyor.( Eğitim alanında yüksek lisanslı, İngiltere’de açık öğretim ) . Anaokulunun tüm personeli Adli Sicil Bürosu tarafından kontrol edilir ve güvenlik, sağlık hakkında en önemli soruları verebildiğine dair sertifikaları bulunmaktadır. Vizyonumuz çocukların, ebeveynlerin ve tüm çalışanların iyi hissettiği bir anaokulu olmaktır bu yüzden adil ve dostane ilişkiler oluşturmak için elimizden geleni yapacağız.

 

Anaokulu hakkında daha fazla bilgi için : http://vrtec.leila.si/en/.

 

 ST ANGELA ANAOKULU

     Angelin vrtec Ursulin şirketinin eğitim, dini aktiviteler ve kültür için kurumsal bir birimidir. Kurucusu Aziz Ursula’nın Rome birliği emrinin Sloven ilidir. 

     Angelin vrtec özel bir Katolik anaokuludur ve montessori metodunu uygular. Bu anaokulunun etik temelleri Hristiyan değerleridir. Çocuklar ve ebeveynleri için kapılarımızı Ocak 2002’de açtık.

    Çocuklar 3-6 yaş arası 3 gruba  (anaokulu: sarı, yeşil ve turuncu oda), ve 11 aylık-3 yaş arası 2 gruba( kreş: turuncu ve kırmızı oda) ayrılmıştır. Toplam 87 çocuk ve 12 çalışanımız bulunmaktadır.

 

    Anaokulu Montessori metodunu uygular. Müfredat hazır çevrenin parçası olan alanlara dayalıdır. Çocuk aşağıdaki alanlara ayrılmış farklı gelişimsel materyaller arasından kendi çalışmasını seçebilir:

-Pratik yaşam etkinlikleri,

-Duyusal etkinlikler,

-Dil,

-Matematik,

-Sanat,

-İnce motor etkinlikleri(özellikle daha küçük çocuklar için)

-Fen bilimleri

-Atrium denen özel bir odada gerçekleştirilen ‘Hz. İsa İlmihali’ dini eğitimi..

     Çocuklar odaya geçebilir veya bir dizi açık hava aktivitesi içinden seçenekleri bulunan oyun sahasına çıkabilir ve burada sosyalleşip keşfetme imkanı bulabilir.

     Bireysel metod sayesinde, öğretmen her çocugun çalışmasını gözlemler, ona yeni gelen etkinlik ve materyaller sunar, bağımsız olmaya teşvik eder, oda atmosferinin iyi ve saygılı olmasını ve uygun ortamı sağlar. Öğretmenin görevi çocugun kendisiyle, başkalarıyla, eşyalarla, dünya ve Allah ile yapıcı bir ilişki geliştirmesini sağlamaktır. Çocuk keşfedebildiği, yeteneklerini geliştirebildiği, duygularını ve kişiliğini ifade edebildiği bir ortamda çocuk kendini ve diğer insanlarla yaşamını tanıma imkanı bulacaktır.

Daha fazla bilgi için lütfen web sitemizi ziyaret ediniz:http://ursulinke.rkc.si/angelin_vrtec.php.

 

GULTEN VE ÖMER ÜNLÜKAHRAMAN ANAOKULU, TÜRKİYE

   Okulumuz Türkiye’nin güneyinde Kilis ilinde bulunmaktadır. 2003 yılında 4 hektar alan üzerinde kurulmuş bir devlet anaokuludur. Okul binası 500 m2 olup 3.5 dönümlük geniş bir bahçesi bulunmaktadır. Bahçesinde çocukların serbest zamanlarını geçirmeleri için oyun parkı vardır ve çiçeklerle renklendirilmiştir. Okulumuzda bir müdür odası, bir müdür yardımcısı odası, bir öğretmenler odası, bir oyun odası, bir konferans salonu, bir arşiv, bir mutfak ve beş derslik mevcuttur. Öğrenciler 4-6 yaş arasındadır. 2 grup öğrencimiz vardır. Bir grup okula 7:30- 12:30 saatleri arasında, diğer grup ise 12:30-17:30 saatleri arasında gelmektedir. Öğrencilerimize Türkçeyi iyi ve düzgün konuşmayı öğretiyoruz. Ayrıca öz bakım becerileri, psiko-motor beceriler, sosyal duygusal gelişim,  bilişsel gelişim, ilkokula hazırlık çalışmaları kapsamlı bir şekilde verilmektedir.

 Gülten ve Ömer Ünlükahraman Anaokulu çocukların sosyo-kültürel gelişimine önem vermektedir. Bu amaçla, onlar için bir dizi etkinlikler organize eder. Okulumuzda düzenli olarak konser, drama, hikaye anlatımı, yıllık etkinlikler ve piknik gibi etkinlikler tertip edilmektedir. Öğrencilerimiz bu etkinliklerde rol yapar ve dans ederler.

  3 ARAŞTIRMA ÇALIŞMASI

     Araştırmacılar öncelikle konu hakkında en yeni literatür araştırması yapacaklardır. Etik değerler içerip içermediğini öğrenmek için birkaç okul öncesi müfredat ve öğretmen eğitim programlarını analiz edip karşılaştıracaklardır. Çocuklar, öğretmen ve ebeveynler üzerinde yapılacak röportajlar için bir dizi sorular oluşturulacaktır. Çalışma okul öncesi çocukların etik değerler ile eğitilmesine yardımcı olacak müfredatların ve etkinliklerin geliştirilmesi için yönergelerle tamamlanacaktır.

  4- ETİK GELİŞİM İÇİN OKUL ÖNCESİ ETKİNLİKLER EL KİTABI

     El kitabı öğretmenler ve okul öncesi çocukların ebeveynleri için bir dizi etkinlik içerecek ve çocuklarını etik konularla tanıştırmada onlara yardımcı olacaktır.

5 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM İÇİN ETİK  KURSLARI

     Ortaklar etik konular içerecek ayrıntılı en az  3 kurs programı  hazırlayacak ve bu kursların anaokulu öğretmenlerinin eğitim programlarına dahil edilmesi gerektiğini ve/veya okul öncesi öğretmenlere eğitim olarak sunulması gerektiğini vurgulayacaklardır.

6- ÖĞRETMEN EĞİTİMİ

    Öğretmen eğitimi için bir kurs hazırlanacak ve video formunda sunulacaktır. 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 15.01.2015 - Güncelleme: 15.01.2015 14:18 - Görüntülenme: 2670
  Beğen | 0  kişi beğendi